Vier keer per jaar komen alle dealers van Mazda Nederland bij elkaar. Om terug te blikken op het afgelopen kwartaal en samen plannen te maken. Het tikkeltje eigenwijze automerk zoekt daarbij steevast een centraal gelegen locatie met een twist. En zo kwam het dat de parkeerplaats van Villa Rietvink onlangs vol stond met Mazda’s.

“We hebben de hele villa in gebruik gehad”, blikt organisator Loek Niemans terug. “Het is handig dat je naast de grote zaal ook allerlei kleinere ruimtes hebt. Daar kun je makkelijk met een klein gezelschap de diepte in gaan of even brainstormen.”

De circa zestig directieleden van Mazda kregen tussendoor een gevarieerde lunch geserveerd, en de dag werd afgesloten met een walking dinner. Hoe kijkt Mazda Nederland terug op de dag? “Positief”, zegt Niemans. “Vooral de persoonlijke aandacht viel op. Als ik mijn collega’s hoor zeggen ‘professionele club dit’, dan weet ik genoeg.”

Die persoonlijke aandacht vindt hij als organisator zelf ook belangrijk als het gaat om een locatie. “Ik doe dit erbij naast mijn werk, dus het is prettig als je met iemand schakelt die net een stapje verder gaat dan luisteren en uitvoeren. Iemand die voor een klik met jou als klant gaat en net dat verschil maakt vanuit zijn professie. Eigenlijk net zoals we vanuit Mazda steeds proberen klanten te verrassen. Dat zit in ons DNA, is verweven in onze missie. Bij Villa Rietvink merkte ik dat ook. Het was fijn schakelen. En dat maak ik wel eens anders mee.”

Samen de beste keuze maken?

Wij zetten graag onze ervaring in.